Lehdistötiedote: Sympalta paperiton HR-ratkaisu

eSignature-yhteistyö sinetöi Sympan tavoitteen luoda yrityksille täysin digitalisoidut HR-prosessit

Sympa on ensimmäisenä HR-teknologiayrityksenä aloittanut yhteistyön kahden johtavan globaalin eSignature-tarjoajan kanssa. Sympan yhteistyö DocuSignin ja Scriven kanssa tuo yrityksille kokonaan digitaaliset HR-prosessit.

Uuden yhteistyön kautta Sympa tarjoaa Scriven ja DocuSignin kanssa kaikenkokoisille yrityksille mahdollisuuden ottaa käyttöön sähköiset allekirjoitukset henkilöstöhallinnon prosesseissa ja poistaa HR:n tarpeet fyysisille allekirjoituksille esimerkiksi työsopimuksissa.

”Tarjoamme asiakkaillemme sekä täysin digitalisoidun HR-ratkaisun että ensiluokkaisen käyttäjäkokemuksen”, kertoo Sympan toimitusjohtaja Keijo Karjalainen. ”Sähköiset eSignature-allekirjoitusominaisuudet poistavat tarpeen lähettää jatkuvasti papereita ja tiedostoja eri ihmisille käsittelyä varten, eli viimeinenkin este oikeasti nopean ja sujuvan digitaalisen HR-kokonaisuuden tieltä on poissa.”

”Aikana, jossa palkattava työntekijä voi olla niin Bangaloressa kuin Bogotássakin, sähköiset allekirjoitukset nopeuttavat merkittävästi uuden työntekijän palkkaamisprosessia. Myös nykypäivän diginatiiveista koostuva työvoima arvostaa yhä enenevässä määrin täysin digitaalisia ratkaisuja. Vanhanaikaiset analogiset käytännöt alkavat jäädä HR:ssäkin historiaan”, Karjalainen päättää.

Sähköiset eSignature-allekirjoitukset tarjoavat turvallisen, oikeudellisesti sitovan ja nopean vaihtoehdon perinteisille allekirjoituksille, ja ne antavat digitaalisille asiakirjoille, kuten työsopimuksille, lainvoimaisen aseman. Yhteistyöllä Scriven ja DocuSignin kanssa Sympa antaa yrityksille mahdollisuuden tehdä HR-prosesseistaan paperittomia, hyväksyttää kaikki henkilöstödokumentit nopeammin, parantaa HR-tietojen käsittelytarkkuutta ja poistaa henkilöstöhallinnon tarpeen ylläpitää laajaa fyysisten asiakirjojen arkistoa.

”Olemme erittäin innoissamme Sympan kanssa solmitusta kumppanuudestamme”, sanoo Scriven toimitusjohtaja Viktor Wrede. ”Sympan näkemys täysin digitalisoitujen HR-prosessien tarjoamisesta kätevästi, tehokkaasti ja turvallisesti sopii täydellisesti Scriven missioon. Pohjois-Euroopassa liiketoimintaa harjoittavat asiakkaat voivat luottaa täysin Scriven tarjoamaan vankkaan tietosuojaan ja laajaan sähköiseen tunnistevalikoimaan Skandinaviassa, Benelux-maissa ja Saksassa.”

”Tämä on erittäin kiinnostava yhteistyö”, sanoo DocuSignin Partner Success Manager Daniela Honcu. ”Kumppanuutemme Sympan kanssa tuo nykyaikaiset HR-teknologiamahdollisuudet joka viikko yli 600 organisaation ulottuville. Sähköinen allekirjoittaminen on olennainen osa modernia HR-toimintaa, ja Sympan tarjoaman HR ratkaisun avulla voimme auttaa satoja tuhansia ihmisiä työskentelemään fiksummin, nopeammin ja kitkattomammin.”

Vuonna 2005 perustettu Sympa on perheyritys, joka auttaa organisaatioita huolehtimaan työntekijöidensä kehittymisestä, toimimaan tehokkaammin sekä tekemään älykkäämpiä strategisia päätöksiä täysin digitaalisilla HR-ratkaisuilla. Sympalla on Euroopan HR-teknologiapalveluyrityksen korkeimmat asiakastyytyväisyyslukemat. Se onkin yksi nopeimmin kasvavista HR-ratkaisutaloista Pohjoismaissa. Tällä hetkellä yli 600 organisaatiota ympäri maailman käyttää Sympan HR-ratkaisuja henkilöstöhallintonsa tehostamiseen.

Sympan yhteistyökumppanit