Sympa lancerer helt papirløs HR med Scrive og DocuSign

Partnerskabet om eSignatur er det sidste skridt i Sympas mål om at tilbyde en fuldstændig digital HR-løsning

Sympa, den hurtigst voksende udbyder af HR-løsninger i Norden, er den første i branchen, som indleder et samarbejde med to førende og globale udbydere af eSignatur, DocuSign og Scrive, for at kunne levere helt digitale HR-processer.

Takket være samarbejdet med Scrive og DocuSign kan Sympa tilbyde virksomheder i alle størrelser muligheden for at underskrive HR-dokumenter med eSignatur til en pris og på et niveau, som passer dem.

“Vi digitaliserer både HR og giver brugerne en førsteklassesoplevelse”, siger Keijo Karjalainen, CEO hos Sympa. “eSignatur eliminerer den sidste forhindring til en hurtig, problemfri og digital HR; det tidskrævende behov for konstant at sende papirdokumenter til forskellige mennesker, så de kan håndteres videre i processen.

“I en tid hvor din næste medarbejder kan befinde sig i Bangalore eller Bogotá, sætter eSignatur i høj grad turbo på processen med at få en nyansættelse på plads. I dag er medarbejderne så velbevandrede i den digitale verden, at de bliver mere og mere fortrolige med fuldkommen digitale løsninger. Gamle analoge metoder, som eksempelvis frimærker, begynder at virke antikke afslutter han.

eSignatur er et sikkert, juridisk bindende og digitalt alternativ til den traditionelle underskrift med kuglepen, som giver digitale dokumenter (eksempelvis ansættelseskontrakter) juridisk status. Ved at indgå et samarbejde med Scrive og DocuSign giver Sympa virksomhederne mulighed for at arbejde med papirløse HR-processer, godkende dokumenter på få minutter i stedet for timer, forbedre nøjagtigheden af forvaltningen af HR-data og fjerne behovet for enorme dokumentarkiver.

“Vi er meget begejstrede for at have en partner som Sympa,” siger Viktor Wrede, CEO hos Scrive. Sympas vision om at tilbyde fuldkommen digitaliserede HR-processer nemt, effektivt og sikkert passer perfekt sammen med Scrives mission. Kunder, som driver virksomhed i Nordeuropa, kan trygt stole på Scrives omhyggelige beskyttelse af personoplysninger og alle eID’er fra de nordiske lande, Benelux-landene og Tyskland.”

“Vi er meget glade for dette partnerskab,” siger Daniela Honcu, Partner Success Manager hos DocuSign. “Vores partnerskab med Sympa vil give over 1.000 virksomheder adgang til moderne HR-teknologi og dens fordele. eSignatur er en vigtig del af moderne HR, og med Sympas HR-løsning kan vi hjælpe hundredtusinder af mennesker med at arbejde smartere, hurtigere og enklere.”

Det familieejede Sympa blev etableret i 2005 i Finland og hjælper virksomheder med at fremme udviklingen af deres medarbejdere, arbejde mere effektivt og tage smartere strategiske beslutninger. Sympa har en af de højeste kundetilfredshed i Europa og er den hurtigst voksende udbyder af HR-løsninger i Norden. I øjeblikket bruger mere end 1.000 virksomheder verden over Sympa til at understøtte deres HR-processer.

Sympa-partner